MioWeb v roce 2015 – soustředili jsme se na vaše konverze

K čemu je vám web, který má za úkol prodávat, a ve skutečnosti neprodává?!

Možná vás hladí na duši, že návštěvnost webové prezentace je vysoká, ale to důležité číslo, které všechny u prodejního webu zajímá, je procento konverze.

Konverze, tedy proměna návštěvníka v platícího zákazníka, je základním ukazatelem efektivity vašeho prodejního webu. Čím více platících zákazníků váš web vygeneruje, tím méně starostí vy budete mít, kde další zákazníky sehnat, abyste byli spokojeni.

Proto jsme se v roce 2015 zaměřili hlavně na takové funkce a elementy webu, které váš prodej podpoří.

V tomto článku jsme pro vás vybrali 4 nové funkce MioWebu, které letos zvýší vaše prodeje a sníží vaše starosti:

  • důležitá čísla
  • vyskakovací okna
  • obsah před havičkou
  • A/B testování

Pojďme se teď podívat, jak na ně. V praxi a s přesnou ukázkou toho, kde je v MioWebu najdete.

1. Pochlubte se čísly

To, že reference a osobní doporučení prodává, není nic nového. Mnohdy ale máme tendenci zapomínat na to, že i doporučení a social proof musíme prodat my sami. Nebojte se pochlubit konkrétními referencemi a okořeňte je relevantními čísly, které prodej podpoří.

cisla-element

O co jde? Čím více stažení eBooku, čím větší počet fanoušků, nákupů, spokojených zákazníků apod., tím větší vytvoříte důvěru nového zákazníka ve vás a vaši nabídku.

cisla

Používáte-li SmartEmailing, nechte automaticky vypisovat např. počet kontaktů ve vybraném seznamu. Zapisují-li se do příslušného seznamu automaticky lidé, kteří stáhnou eBook nebo koupí produkt, máte tato reálná data na webu stále aktuální, aniž byste se museli o něco starat. Čísla na webu se sama budou synchronizovat s vybranými seznamy ve SmartEmailingu.

cisla1

Obdobou elementu Čísla je element Počet stažení, který najdete zde:

cisla-element1

Pomocí této funkce můžete nastavit limit počtu stažení nebo nákupů vašeho produktu a zabezpečit, aby se od tohoto čísla automaticky odečítal počet reálných nákupů vašich zákazníků (tento údaj se opět automaticky načte ze SmartEmailingu).

A nejen to. Dokonce můžete ve chvíli, kdy dojde k vyprodání zásob, tedy dosažení nastaveného limitu, přesměrovat prodejní stránku na jinou, kde bude uvedeno, že omezený počet produktů již byl vyprodán.

2. Neotravujte vyskakovacími okny

Pop-up okna. Někdo je miluje, jiný nesnáší. Většinou ten, kdo je nesnáší, je zákazník. Ten, kdo je miluje, je prodejce, protože ví, že když je správně citlivě na svém webu nastaví, ve výsledku mu přinesou vyšší prodeje klidně i o desítky procent.

Proto je velmi důležité si předem rozmyslet, jak vyskakovací okna přesně použít, než své zákazníky skutečně otrávíte místo toho, aby vám taková okna generovala vyšší zisk.

popup-1024x488

Pop-up okna mohou díky MioWebu vyskakovat na různých místech:

  • na celém webu
  • v členské sekci
  • na blogu
  • na každé jednotlivé stránce zvlášť

Zároveň máte několik možností nastavení podmínek, kdy se vyskakovací okno aktivuje a vyskočí:

  • ihned po načtení stránky (pokud k tomu není zvláštní důvod, nedoporučuje se)
  • x sekund po načtení stránky
  • odscrollování nastavené části stránky
  • nascrollování nad element stránky s nastaveným ID nebo CSS třídou
  • při opouštění stránky (najetí myši do oblasti adresního řádku prohlížeče)

popups

Aby zákazníka pop-up neodradil při úplně každé návštěvě vašeho webu, v nastavení pop-upu lze určit po kolika dnech, od doby kdy ho návštěvník naposledy viděl, se mu má ten stejný pop-up při opětovné návštěvě stránky (webu) znovu zobrazit.

Abychom vám usnadnili možnost skutečně citlivého nastavení těchto oken, šli jsme ještě dál a navíc i u elementu Tlačítko a Obrázek lze nově nastavit, aby se po kliknutí na něj zobrazil vybraný pop-up.

Více o nastavení pop-up oken se dočtete v tomto článku.

3. Ještě důležitější než hlavička

Máte něco nového, zajímavého, aktuálního a superčerstvého, nebo urgentního, co chcete návštěvníkům svého webu sdělit? Dejte tuto informaci i s odkazem do tzv. „obsahu před hlavičkou“ – bude to ta první věc, kterou váš čtenář na webu uvidí.

Může to být např. nový seminář, produkt, sleva nebo třeba nový zásadní článek na blogu.

Na obrázku níže vidíte tu nejminimalističtější verzi obsahu před hlavičkou – úzký proužek s poutavým textem a kontrastní barvou. Na výběr máte však i další šablony.

hellobar

Stejně jako vyskakovací okna, i tento nástroj má potenciál rapidně zvýšit konverzi do vašeho magnetu, live eventu atd. o mnoho procent.

obsahpredhlavickou

4. Zjistěte, co má lepší efekt

Pokud už máte postavené jednotlivé stránky webu, dalším krokem je jejich optimalizace. Nedělejte si iluze, že vám všechno bude fungovat optimálně napoprvé. Tvorba webu je neustálý proces zlepšování a v tom vám pomůže právě testování různých variant textů a stránek, tzv. A/B testování.

abtest

Takového testování v MioWebu jednoduše dosáhnete tak, že nastavíte cílovou stránku a její varianty. Uživatelům se potom náhodně zobrazují tyto varianty (včetně originálu). U každé varianty se počítá míra konverze, která je dána podílem počtu zobrazení cílové stránky a počtu zobrazení výchozí stránky. Výsledky měření najdete v nastavení. Máte tak přehled o tom, která stránka konvertuje nejlépe.

abtest1

Zobrazená varianta stránky A/B testování se konkrétnímu uživateli zobrazuje stejná po dobu dvou dnů. V případě opakované návštěvy po dvou dnech, se uživateli zobrazí jiná náhodná stránka v rámci testování a započítá se další návštěva.

Díky této funkci zjistíte, co lépe vyhovuje návštěvníkům vašeho webu a opět tímto krokem můžete zvýšit konverzní poměr.

A to není vše

Ještě nemáte dost a zajímají vás další funkce, které jsme pro vás v roce 2015 do MioWebu připravili? Zde najdete jejich kompletní přehled.

V tomto roce pro vás chystáme v MioWebu jednu VELKOU novinku, která vám pomůže ještě lépe prodávat. Víme, že po ní prahnete, ale dejte nám ještě pár měsíců na její vývoj.

Potěší nás však, když nám ještě napíšete do komentářů, co dalšího byste v MioWebu uvítali, co vám chybí a co by vám usnadnilo život online. Těšíme se na vaše komentáře a díky, že jste s námi i letos! :)

Viktor Šabacký

Ve Firmě 2.0 se starám o marketing a prodej Platformy 2.0 - Nejvýkonnějšího obchodníka na internetu.

Komentáře

    Přidat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *