Jednoduchý návod, jak zvýšit své online prodeje o 600 %

Věříte, že existuje způsob, jak zvýšit online prodej o 600 %? A víte co? Je to poměrně jednoduché a nemusíte u toho ani dělat nic nezákonného. :-)

banner_fapi_zvyseni_prodeju_o_600procent

Většina podnikatelů, kteří začínají prodávat online, vytváří rozsáhlá produktová portfolia a dlouhé seznamy nabízených služeb. Myslí si totiž, že když budou mít pro každého něco, pomůže jim to získat více klientů, potažmo prodejů.

Problém je v nastavení mysli na „více je lépe“. V reálném světě jsou totiž dlouhé seznamy produktů naopak zabijákem konverze. Pokud chcete zvýšit své tržby o 600 %, je nutné zefektivnit nabídkové portfolio.

Jak zvýšit online prodej: méně možností, větší prodeje

Podívejme se nejprve na test, který ačkoli je velmi primitivní, dokonale reflektuje nákupní chování zákazníků.

Dvě po sobě jdoucí soboty byly v supermarketu nabízeny ovocné zavařeniny. Jednu sobotu si mohli zákazníci vybrat z 24 druhů a druhou sobotu jen ze 6.

A teď hádejte. Kterou sobotu se prodalo více zavařenin?

Pokud máte myšlení „více je lépe“, určitě se domníváte, že se prodalo více, když si zákazníci mohli vybrat z větší nabídky. To se ale nestalo.

Když bylo k dispozici 24 džemů, 60 % zákazníků se sice zastavilo na ochutnávku, ale jen 3 % něco koupila. Další sobotu, kdy bylo k dispozici pouze 6 džemů, 40 % zákazníků se zastavilo na ochutnávku a 30 % některý džem koupilo.

Zatímco větší výběr přilákal více lidí, menší výběr více prodal. Zhruba 6x více. Prodeje tedy vzrostly o 600 %!!!

 

Proč užší nabídka vede k vyšším prodejům

Nákup produktů a služeb může být celkem vyčerpávající. Většinou totiž nejde o jednoduché “černo-bílé” rozhodnutí. Zákazník se musí zorientovat v dostupných informacích, zhodnotit, zda je produkt/služba opravdu pro něj, podívat se, co nabízí konkurence a pak se teprve rozhodnout, zda koupit či ne.

Pokud máte dlouhý vyčerpávající seznam produktů, budou vaši zákazníci muset projít tímto rozhodovacím procesem u všech produktů. A to je sakra práce!

Ve zkratce řečeno, když se lidé potýkají s mnoha možnostmi, často nevyberou žádnou.

Kolik možností byste měli dát svým zákazníkům?

Méně možností znamená v supermarketu více prodejů. Ale jak to funguje online? Existuje nějaké „magické číslo“, které vám umožní maximalizovat obrat?

Ačkoli je toto magické číslo hodně závislé na druhu podnikání, podle výzkumů pro většinu online obchodníků je mezi 1 a 6. Záleží na tom, co prodáváte:

 

  • Prodejci zboží online (zákazník si rád prohlíží)

Pokud online prodáváte fyzické produkty, měli byste nabízet mezi 4 a 6 možnostmi.

Když lidé nakupují na internetu zboží, mají tendenci prohlížet si a hledat to nejvhodnější. Pochlubit se více produkty vám však umožní přilákat jejich pozornost.

Například Amazon, který je známý přísným testováním svých prodejů, nabízí v sekci “zákazníci si také koupili” maximálně 6 dalších knih. Je to náhoda?

 

  • Prodejci služeb a softwaru (zákazník potřebuje službu)

Pokud prodáváte například software jako službu, vaše magické číslo se pohybuje mezi 4 a 5.

Obecně platí, že když lidé potřebují služby, nechtějí ani více ani méně, než potřebují. Na jedné straně je třeba uspokojit nenáročné uživatele a nepřehltit je a na straně druhé musíte uspokojit uživatele vysoce náročné.

 

  • Obchodníci s informacemi  (zákazník hledá radu)

Pokud obchodujete s informacemi, měli byste se v jeden moment soustředit pouze na jeden produkt. Tak to dělají všechny velké hvězdy info marketingu.

Důvod je jednoduchý. Zákazníci kupují informace od lidí, kteří jsou na dané téma odborníky. Takže, pokud rozdělíte své zaměření na více oblastí, lidé mohou pochybovat o vaší expertize a schopnosti je učit.

Klíčem k úspěchu je, že plně stojíte za jednou věcí, kterou se právě snažíte prodat. A pokud nabízíte různé druhy služeb, měli byste zvážit, zda pro každou z nich nepřipravit samostatnou webovou stránku.

 
Sečteno a podtrženo

Neříkám vám, abyste ze své nabídky začali škrtat produkty. Místo toho vám chci ukázat, jak nabídku zefektivnit tak, aby zvýšila vaše prodeje.

Jak být efektivnější? Například tak, že vytvoříte specifické kategorie. Pokud jste třeba web designer, můžete nabídnout tři různé balíčky:

  • Balíček: „Začínáme online“, který lidem umožní získat doménu, hosting a specifický web design.
  • Balíček: „Vylaďujeme online prezentaci“, který firmám a lidem pomůže s brandingem, designem loga a celkově s konzistentní prezentací na internetu.
  • Možnost „Na míru šitý web“, která je od A do Z dle přání klienta.

Další výhodou prodeje méně položek je, že nepotřebujete na míru šitý eshop, který vás bude v lepším případě stát desítky tisíc korun a pokud se něco pokazí tak i nekonečné doprošování se programátora, aby vám to opravil.

Existuje totiž předpřipravené online prodejní řešení, které si můžete jednoduše naklikat sami. Bez programátora a bez tučných faktur můžete s FAPI do hodiny začít prezentovat a prodávat své produkty a služby.

Tak hurá na prodej. Jakými produkty se chlubíte vy?

Míša Broster

Věčná studentka života, optimistka a blíženkyně mnoha tváří žijící v Praze. Je šťastnou maminkou tříletého synka a zabývá se projektovým managementem, business developmentem a marketingem. Její vášní je osobní rozvoj a terapie. Více najdete na >>

Komentáře

    Přidat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *