12 osvědčených marketingových strategií pro malý rozpočet

Jste na začátku podnikání a máte omezený rozpočet na marketing? Myslíte si, že potřebujete tisíce korun na to, abyste se vůbec mohli nějak propagovat? Omyl! Vyzkoušejte těchto 12 osvědčených tipů, které vám pomohou vystřelit vaše podnikání vzhůru i s minimálním rozpočtem na marketing :)

banner_marketing_s_malym_rozpoctem

1. Optimalizujte své webové stránky pro vyhledávače

Google je nejpopulárnější webová stránka na internetu, tak proč toho nevyužít? Prostřednictvím optimalizace pro vyhledávače se můžete dostat v žebříčku vyhledávání na Google výše, takže můžete získat více návštěvníků svých webových stránek.

2. Komentujte na blozích

Další způsob, jak zviditelnit své webové stránky, je vyjadřovat se na jiných blozích. Avšak nevkládejte bezhlavě jen svá reklamní sdělení o tom, co děláte, tím nikoho neoslníte. Je fajn se vyjádřit k nějaké myšlence, popřípadě někomu poradit nebo ho odkázat na nějaký hodnotný obsah na vašem webu k tématu, které daný člověk řeší.

3. Začněte psát vlastní blog

Nezáleží na tom, jaký druh podnikání děláte. Blog je vhodný téměř pro každý typ byznysu. Udělejte si sami nebo s kolegy brainstorming a vymyslete ideálně 52 témat na články. Proč 52? Protože rok má většinou 52 týdnů. Ideální je udělat si návyk a 1x týdně publikovat na vašem webu nějaký článek. Za rok tedy budete mít 52 článků. A to mi věřte, že vás rázem bude Google a další vyhledávače milovat a upřednostňovat. Také se logicky stanete autoritou a expertem ve vaší oblasti.

4. Využívejte sociální sítě

Vytvořte si profil především na Facebooku a YouTube. Dále je fajn mít také Twitter nebo Google+, popřípadě LinkedIn. Je třeba popřemýšlet, na jakých sítích jsou většinou vaši zákazníci. Každopádně nic to nestojí, tak proč toho nevyužít. Když to uděláte dobře, tak vám to přinese plody :) Založte si FB fanpage a pravidelně sdílejte např. své články či jiný hodnotný obsah. Doporučuji si také zkusit udělat Facebook reklamu. Investujte třeba 100-200 Kč/den a uvidíte, kolik návštěvníků a následně zákazníků vám to přinese. Za mě je to určitě velmi efektivní způsob, jak dát o sobě levně vědět a získat nové zákazníky.

5. Pište články na jiné blogy

Řada portálů/serverů či nějak zaměřených blogů poptává nové autory, protože potřebují mít zajímavý obsah pro své čtenáře. Domluvte se, že budete psát články o svém oboru a díky tomu zviditelněte své jméno (svou značku).

6. Vytvořte případové studie

Jestliže už máte spokojené zákazníky, kterým jste nějak pomohli, tak se s nimi zkuste domluvit na vytvoření případové studie o jejich podnikání a jak konkrétně jste jim pomohli. Vám to pomůže jako další způsob, jak si budovat důvěru zákazníků a status experta, a vaši zákazníci se mohou díky tomu zviditelnit na vašem webu.

7. Vystupujte na přednáškách a jiných událostech

Vystupování na různých vzdělávacích akcích z vašeho oboru vám může přinést nové kontakty a také zvýší váš status experta v daném oboru. Na živých akcích můžete také prodávat své výrobky či služby, například za zvýhodněnou cenu. Nezapomeňte si tedy připravit nějakou nabídku pro návštěvníky akce, mějte vizitky, různé prospekty nebo firemní roll up.

8. Získejte affiliate partnery

Pokud nemáte dost financí na utrácení za marketing, můžete oslovit lidi (podnikatele, firmy), kteří mají dostatek financí na propagaci nebo už mají vybudovanou databázi kontaktů, ale třeba nemají vlastní produkt a zabývají se affiliate marketingem, tedy doporučováním výrobků a služeb druhých lidí za provizi.

9. Choďte na různé networkingové akce

Doporučuji navštěvovat různé podnikatelské akce, kde můžete získat nové kontakty. Ať už nové zákazníky či obchodní partnery. Tyto akce jsou někdy zdarma nebo za pár stovek, ale určitě se vyplatí se nejen vzdělávat ve vašem oboru, ale i navazovat nové kontakty. Opět nezapomínejte na vizitky a buďte proaktivní.

10. Požádejte zákazníky o doporučení

Máte už spokojené zákazníky? Pokud ano, nabídněte jim, že budete rádi, když vás budou doporučovat v případě, že byli s vaší prací či produktem spokojeni. Můžete vašim zákazníkům, kteří vás budou doporučovat nabídnout např. slevu na další nákup nebo jim dát např. finanční provizi za doporučení.

11. Využijte sílu video marketingu

Video je jedna z nejúčinnějších forem marketingu. Krásné na tom všem je, že vás to nemusí nic stát a můžete naopak hodně získat. Video můžete natočit na svůj telefon a zdarma umístit na YouTube a následně sdílet na webu a sociálních sítích. Využijte toho, že v Čechách stále moc firem netvoří hodnotná vzdělávací videa. Pokud bych měla doporučit jednu (dvě) věci, co může vystřelit vaše podnikání a nic nestojí, tak je to pište blog a ideálně natáčejte videa.

12. Mějte skvělý zákaznický servis

Pokud začínáte podnikat, asi nebudete mít hned armádu zákaznické podpory, ale to nevadí. Klidně se starejte v první fázi o zákazníky sami. Důležité je si je hýčkat a pomoci jim, když potřebují. Věřte, že se to vyplatí a lidé o vás pak budou sami mluvit a doporučovat vás. Skvělé také je, když dáte lidem něco navíc, co třeba nečekají – překvapte je :)

A jak se propagujete vy za pár kaček? :)

Petra Svobodová

je svobodná a šťastná online podnikatelka. Členka týmu Davida Kirše, kterému pomáhá nejen s publishingem na firemních blozích, ale i s marketingovými videi a tvorbou videonávodů pro podnikatele, např. jak si nastavit SmartSelling (MioWeb, FAPI, SmartEmailing a jiné podnikatelské aplikace pro podnikání).


Také pomáhá a radí online podnikatelům, jak díky videím mohou oslovit své zákazníky. Jejím cílem je dělat pro klienty animovaná videa, která jednoduše, zábavně a lidsky vystihnou podstatu, výhody a výjimečnost jejich projektu.


Je autorkou online kurzů Online Video Academy ,dále Milionový Web a tvůrkyní projektu Animačka.

Také ráda vaří, jí, cestuje, tancuje a vzdělává se :) Můj příběh si přečtete zde >>

Komentáře

    Přidat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *